Zürichben bizony nincs földalatti, alias metró. Az egyetlen, ami a föld alá van küldve, az a városba bevezető vasúti vágányok nagy része, de igazi városi földalatti az nincs. Mint megtudtam, már az 1900-as évek elejétől téma volt, hogy legyen-e, és ha igen, hol. A Villamosmúzeumban egy makettet is kiállítottak, ami a főpályaudvar alatti metrót vizionálja, egész pontosan a főpályaudvar telke mellett közvetlenül vezetnének metróalagutat, hogy merre menne tovább, annak már nem néztem utána. A metróépítést logikusan a város hegyes-dombos mivolta is bonyolítja, hiszen általában egy metróalagút lejtőszöge nem túl nagy, tehát a dombosabb részeken bizony jó mélyre kellene lemozgólépcsőzniük az utasoknak.
Az észérvek után pedig következzen egy politikai túlzástól nem mentes plakát ha jól emlékszem a 70-es évekből, amin a Szociáldemokrata Párt ágál a metró ellen:
Mit ad nekünk, Zürich lakóinak a metró?
- Emelkedő telekárak
- Magasabb lakbérek
- Házak lebontása
- Irodák lakások helyett
- A városlakók kitelepítése
- Hosszabb ingázás
- Nagyobb megállótávolságok
- Magasabb utazási költségek
- Elhúzódó építkezés több városrészben
- A magánközlekedés előtérbe helyeződése
- Zaj és szmog
- Magasabb adók
- Kevesebb pénz a kórházaknak, iskoláknak stb.
A metró csak hátrányt hoz
Ezért: Nemet a metróra
Azonnali lépéseket követelünk a tömegközlekedés javítására egy élhetőbb város érdekében.
No comments:
Post a Comment