Az indukciós hurkot Budapesten is előszeretettel építik be az úttestbe
lámpás kereszteződésekben, hogy a lámpa vezérlője tudjon róla, hogy
melyik irányból éppen hány autót kellene átengedni. A hurkot attól
függetlenül, hogy be van építve az útba, sajnos Budapesten többnyire
csak kisebb, félreeső kereszteződésekben használják (vagy legalábbis
nagyon úgy tűnik), mert a zöldhullám összehangolása már magában is
komplex feladat, hát ha még hozzájönnének a forgalmi adatok, akkor már
nagyon nehéz lenne eldönteni, hogy mikor legyen zöld.
Zürich Budapesthez képest kis város, itt már sokkal több szerepet kap az
indukciós hurok, néha kifejezetten vicces, hogy mész a kereszteződés
felé, és tudod, hogy most kifejezetten TE kaptál zöldet :)
Ha viszont ennyire intenzíven használják a detektorokat, akkor mi lesz a
biciklisekkel és a motorosokkal? Budapesten ha motoros van elöl a
lámpánál, és tényleg működik az érzékelő, akkor hosszú lesz a várakozás,
mivel a hurok csak a legalább autó méretű vasdarabot érzékeli. Nem így
Zürichben: itt a kerékpársávokon sok helyen látni a sűrű szövésű, kis
érzékenységű indukciós hurkokat, hogy a bringásnak ne kelljen megvárnia
a következő kukásautót, hogy végre zöldet kapjon.
No comments:
Post a Comment