Közeleg a február 9,és vele együtt az egyik népszavazáson elődöntendő kérdés, miszerint emelje-e az állam a tömegközlekedésre fordított büdzsét, hogy bővíthessék az infrastruktúrát. Beindult hát a választók csigázása, és esetleg meggyőzése az igen vagy nem szavazat jóságáról. A 20 Minuten egyelőre csak a téma iránti érdeklődést próbálja felkelteni, állásfoglalás nélkül. Ma reggel például az informátoruk megszerzett egy 2010-es belső SBB jelentést, miszerint a kapacitásra vetített bevétel tekintetében a vasút másodosztályú kocsijain utazók 1,7-szer több pénzt hoztak, mint az első osztályú utazók. Az mondjuk tény, hogy egy átlagos elővárosi kétszintes vonat egynegyedét elfoglaló első osztály igencsak foghíjasan van kihasználva szinte mindig, a másodosztály pedig csurig van, csúcsidőben a Zürichtől csak néhány megállónyira lakók pedig kénytelenek beérni az ajtóban álldogálással.
Az illusztrációnak szánt képemet a reptérre érkező S2-esen készítettem, aminek ezután már csak 1 megállója van a végállomásig - ennyire extrémen azért nem szokott üres lenni ez a rész. :-)
Jan 22, 2014
Üres első osztály
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment