Nov 11, 2013

Amikor a gyorsvillamos lelassul

Nemrég végre kinyittattam az irodában mögöttem lévő egyik szekrényt, ami hivatalosan én használhatok és nyitva kellett volna lennie. A már kb. 2 éve kilépett korábbi használó kidobandó papírjai közül pedig rakodás közben kihullott egy 2008-as kiadvány a reptéri gyorsvillamos-vonal megnyitásáról.
A rövid kitérőt mindössze az évszám okán tettem: 2008 decemberétől létezik az Oerlikon-Zürich Reptér villamoszakasz, amin a 10-es villamos kapott 10 új megállót. Két évvel később nyitották meg a 12-es vonalat, ami a repteret köti össze Északkelet-Zürichhel. A 10/12-es újonnan épített szakaszainak sajátossága, hogy nagyobbrészt a járműforgalomtól elválasztott pályán közlekednek a villamosok, az egyenes szakaszokon tehát kihasználhatják a villamosok maximális 60 km/h-s sebességét (ennél magasabbra a kontrollerkereket sem lehet tekerni).
60 km/h-s szakasz...


... a repülőtér előtt

A zavart a rendszerben három, az autóforgalommal való szintbeni kereszteződés okozza. A tervezők a kisebb átjárókhoz - egyébként nagyon helyesen - sorompós biztosítást telepítettek, ami kb. 20 másodperccel a szerelvény érkezése előtt záródik, túl sok kellemetlenséget tehát senkinek nem okoz. A nagyobb keresztmetszetű vagy forgalmú átjáróknál viszont valamiért nem akartak vagy nem mertek sorompósítani, ezeknek a hiánya látszik a mostanában egyre romló baleseti statisztikán.
Mivel az egyik ilyen kereszteződés a UBS iroda mellett van, ma mi is "kaptunk" egy balesetet. A piros ellenére a villamos elé hajtó autó sofőrjét a tűzoltóknak kellett kiszabadítani, de csak könnyebb sérülései lettek.
A vétkes

A (majdnem egyáltalán) nem hibás

60 km/h-s szakaszon


Az autó a kerítésben állt meg. Ha kicsit nagyobb a lendülete, egy dísztóban köt ki

... egész pontosan ebben a nem túl mély, de nem is 5 centi sekély tóban. Szerencsére nem sikerült neki. 

A villamosvonalat főleg üzemeltető Glattal Közlekedési Szolgálat (VBG) - főleg, mert a balesetek miatt most már a javítások idejére kénytelenek voltak villamost kölcsönözni a VBZ-től Zürichből - egyelőre a passzív védekezést választja: a villamosokra szélesebb első lökhárítót szereltek és világosabbra fényezték őket, hogy "messzebbről is látsszanak".

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...