Valaki valamit nagyon elszámolt a vasárnap óta érvényes új menetrendben, ezen a héten ugyanis még nem fordult elő, hogy késés (15,8 és 7 perc) nélkül érkezzen be a vonatunk. Az idei nagy változás, hogy eggyel több - irányonként összesen naponta 6 - Railjet közlekedik Ausztria és Zürich között. Ha az ember naponta végigpörgeti a vasúti forgalmi zavarok híreit (ilyen is van, RSS hírfolyam formájában), akkor rendszeresen találkozik a Bécs felől érkező RJ### vonat 20-40 perces késéséről szóló hírrel, a késés oka mindig a vonat meghibásodása. Az elméletem tehát: a plusz egy Railjet lehet, hogy jó az Ausztriába utazóknak, de nem biztos, hogy a zürichi agglomerációnak annyira bejön. Persze ez az elmélet egyáltalán nincs tényszerű adatokkal alátámasztva, a "másik vonat meghibásodása miatti" torlódást nem csak a fekete-piros osztrák csúcsvonatok okozhatják, van jónéhány rozoga svájci mozdony is, ami kevésbé bírja a hideget.
No comments:
Post a Comment